Idag har sommervejret ikke vist sig fra sin pæneste side, så der har været tid til lidt indendørs arbejde idag. Mgb,eren har kørt perfekt, som den plejer, men derfor skal den ikke snydes for et eftersyn, det er trods alt en bil med 47 år på bagen, men spinder stadig gladeligt og kåd hver gang nøglen drejes og den skal luftes. Det er vigtigt at en bil med den alder jævnligt bliver efterset og smurt, da lukkede lejer ikke blev anvendt helt på samme måde dengang som idag. Til gengæld er det nemt at arbejde og servicere en MGB, det tager ikke ret lang tid og man har altid en god fornemmelse når man lige har været under bilen og konstateret at alting ser fornuftigt ud.
 |
Her er den klar til at blive efterset. En MGB har ikke meget frihøjde, så en autolift er guld værd, men det kan også sagtens lade sig gøre med en donkraft og et par bukke. |
 |
Olie plejer den kun at bruge minimalt af, denne gang er det heller ikke nødvendigt at efterfylde. Vand bruger den heller ikke. |
 |
Bremse og koblingsvædske er ok. |
 |
Trykket i dækkene bliver efterset. |
 |
Styretøjet skal smøres med fedt og det er vigtigt at det jævnligt bliver gjort, da misholdelse af dette vil medføre hurtig slitage på styretøjets dele. Styretøjet er ikke en MGB,s stærkeste punkt |
 |
Mere styretøj. |
 |
Frem med fedtsprøjten, det er meget hurtigt klaret. |
 |
Såfremt at der er smørenipler på kardangen skal disse også have et skud fedt, behøver dog ikke at være så tit. På min bil er krydsene skiftet til lukkede kryds uden smørenippel. |
 |
Af en bil som er 47 år gammel....tilmed en engelsk bil, så søler den meget lidt olie og sviner heller ikke hvor den står parkeret. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar