Når en kobling begynder at enten hugge eller glide er det tegn på at den er ved at være slidt op og der skal isættes en ny inden for en nær fremtid. Dette skete også med min BMW, så der var ikke andet at gøre end at bestille en ny kobling og så ellers pille gearkassen af , for at kunne komme ind til koblingen. Da jeg var derinde skiftede jeg også krumtapspakningen, da de ad åre også har det med at blive utætte.
 |
Så er der gjort klar til at skille den ad. |
 |
Det starter uden problemer, er forholdsvis let at komme til. |
 |
BMW,en er naturligvis bundet op, så den ikke kan vælte. |
 |
Endnu mere plads uden baghjul. |
 |
Gearkassen er taget af, så nu er der direkte vej til koblingen. |
 |
Nu gearkassen er af cyklen, kan den jo ligeså godt få lidt polering. Det er jo nemmere når den ligger på arbejdsbordet. |
 |
Koblingen i alt sin enkelthed.....Den gamle vel at mærke. |
 |
Svinghjulet sidder her. Jeg har desværre ikke nogle billeder da det var pillet af for at skifte krumtapspakningen. Her skal man dog være agtpågiven og låse krumtappen fast foran på motoren, da når svinghjulet er afmonteret kan krumtappen skubbes nogle millimeter frem, hvilket gør at en lille afstandsskive falder af bag på krumtappen. Sker dette betyder det at hele motoren skal adskilles og samles igen, et forholdsvis stort arbejde. Skiven blev dog siddende på for mig, den nye kobling kom på og så var det sådan set bare at samle den i omvendt rækkeføge som den blev adskilt. |
 |
Her er BMW,en samlet igen, den spinder og kører som en drøm. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar