Her har jeg lige kørt bilen ind og hejst den op på liften.
Baghjulet samt bremsetromlen er pillet af. Bremsebelægningen er meget lidt slidt.
Bremsebakker, håndbremse osv er skilt ad.
Der er mange bremse stumper i så lille en bil,
Nu når bremserne er afmonteret er det til at løsne og fjerne fire møtrikker, som holder det
hele sammen. når det er gjort er det til at trække det hele fra hinanden.
Bemserøret skal også lige skrues af. Bremsecylinderen sidder lige inde på den anden side.
Jeg har altid godt kunne lide at mærke tingene op, så de kommer tilbage på plads og sidder
som inden det blev taget fra hinanden, et par små mærker med lidt hvid maling, så er der ikke
noget at tage fejl af.
Her står den komplette trækaksel, med det hele på, leje, bøsning og ABS ring.
I akselhuset sidder også en pakdåse som skal skiftes.
Leje og bøsning sidder godt fast, men det er der råd for.
Da jeg ikke har en aftrækker i den størrelse som denne operation kræver, må de lidt mere
alternative metoder tages i brug. Ved at skære et snit i bøsning og leje kan det hurtigt klares.
Uden at skære ned i akslen har jeg lagt et snit og med en mejsel og et fast slag med en mukkert
flækker bøsning og leje.
Nu er det meget nemt at pille af.
Den yderste pakdåse bliver skiftet.
Når alt er grundigt rengjort kan det nye leje bankes forsigtigt på.
Leje, bøsning og ABS ring sidder som det skal.
Den nye pakdåse i akselhuset er isat og det hele er klar til at blive samlet igen.
Nu er akslen skubbet ind på plads igen, skruet sammen. Så er det bare at få samlet bremserne.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar